Toerisme

D66 wil dat er meer ruimte is voor recreatieve initiatieven om meer mensen kennis te laten maken met Oldambt en zo voor eens en altijd het negatieve stigma dat op deze regio drukt te doorbreken. De beste ambassadeurs zijn de mensen die door de schoonheid van ons gebied zijn geraakt en dit enthousiasme willen delen met hun omgeving. Wij geloven dat toerisme en recreatie enorm kansrijk voor Oldambt zijn en vinden dat het toerisme zich niet eenzijdig moet richten op een specifieke groep potentiële toeristen, maar dat de gemeente voor jong en oud interessant genoeg moet zijn om een korte of langere tijd te willen verblijven.

Naast belangrijke nieuwe werkgelegenheid zijn deze nieuwe bezoekers goed voor de omzet van de lokale middenstanders. De gemeente kan hier op verschillende manieren in positieve zin aan bijdragen. Het actief stimuleren van recreatief ondernemerschap en het aanbieden van een passe-partout voor meerdere toeristische en culturele bezienswaardigheden in Oldambt en in de buurgemeenten zijn hiervoor mogelijkheden.